Nou, als ik een gp kan krijgen voor 25 euro dan hou ik me van harte aanbevolen
Vanmiddag bij Bloem geweest en ze verwachten dat er geen markt voor is, als ze het opnemen in het assortiment willen ze het goed doen en daar is de markt weer te klein voor helaas. Deze winter ga ik Arjan wel een gp in handen drukken tijdens een tochtje.
Gevaren in de Tahee!
-De voetruimte lijkt voldoende, maar ik heb slechts 41 en was op sokken. De voetsteunen zijn ook in hoogte verstelbaar. Mooi systeem maar een schot op maat is handiger natuurlijk.
-De rugsteun losgemaakt en achter het zitje geduwd.
-Zitje zit wel goed maar imho gewoon te hoog waardoor je dijen in de verdrukking komen.
-Zitje zou een paar cm naar voren mogen, de boot leunt wat achterover maar dat kan ook komen door de losse rugleuning natuurlijk.
-Een masik mis ik echt, je steun is nu diagonaal over je dij, erg dicht bij je kruis, dat is niet comfortabel, lastig opkanten door weinig vrijheid in beweging. Echter geen slapende benen wat ik met mn SOF vaak wel heb.
Met een iets lager zitje en een zelfgemaakte masik van wat strookjes foam denk ik dat je een hoop wint op stuurbaarheid. Het vaart en stuurt goed maar met het zitje een paar cm naar voren wordt dat geweldig. Ondanks mn spijkerbroek en geen spatzeil heb ik redelijk kunnen kanten zonder het idee te hebben een grens te bereiken, alleen wat nat geworden door golfjes van mn vaarmaatjes tijdens opkanten (en met uitstappen krijg je altijd een natte kont met zo'n laag dek).
Mijn (luxe) probleem is eigenlijk dat ik niet meer dan vier boten wil hebben. Deze vaart als mijn SOF maar heeft het gebruiksdoel van mn Nordkapp. beide wil ik niet kwijt omdat je er nix voor terug krijgt. Mn Nordkapp ziet er niet meer uit en Skin on Frame krijg je wel een hoop aandacht mee maar er is geen markt voor (en ik wil die Nanook niet kwijt).
N.B. Een SOF is Skin On Frame, hout skelet met geverfd canvas, mijn exemplaar heet Nanook (zoek maar op youtube!)